Proč je důležitá suplementace vitaminu C?

Suroviny:
Cenné látky:
Vitamin C patří mezi nejdůležitější vitamíny, na které bychom neměli při suplementaci zapomínat. Proč je jeho užívání tak důležité a co jeho nedostatek způsobuje? To se dozvíte v dnešním článku..

Proč je tak významný?

Vitamin C, zvaný také jako kyselina askorbová je pro náš organismus jednou z nejdůležitějších látek vůbec. Patří mezi látky, které si naše tělo nedokáže samo vytvořit, proto je jeho suplementace opravdu klíčová a neměli bychom ji podceňovat. Studie ukazují, že v dnešní době trpíme nedostatkem vitamínu C téměř všichni.

Vitamin C se nachází v přirozených potravinách. Mezi bohaté zdroje patří například šípek, rakytník, citrusy, brokolice nebo květák. Lze ho tedy doplňovat i z vhodně sestaveného jídelníčku. Bohužel vitamin C je obsažen v potravinách, kteří mnozí z nás nejí denně, nekontrolujeme si jeho množství v dané potravině a zde nastává problém. Málokdo má čas si každý den počítat, kolik gramů denně vitamínu přijal. Proto je suplementace jiným vhodným doplňkem stravy nevyhnutelná.

Lžička aceroly denně

Ptáte se jak nejlépe vitamín C suplementovat, aby Vaše tělo nestrádalo a zvolili jste ty nejlepší přírodní zdroje? Máme pro Vás dobrou zprávu. Už jste slyšeli o superpotravině jménem acerola? Pokud ne, čtěte následující řádky, které Vám pomohou pochopit, proč je tak skvělá.

Acerola patří svým složením a obsahem mezi největší přírodní zdroje vitamínu C na světě. Používala se již v tradičním léčitelství pro řadu zdravotních problémů. Významně podporuje imunitní systém, zvyšuje energii a zároveň působí příznivě na náš nervový systém a psychické zdraví.

Acerola se nejčastěji užívá v práškové formě pro lepší využitelnost a vstřebatelnost, aby bylo zachováno co nejvíce zdraví prospěšných látek a především vitamínu C. V přírodě můžeme vitamíny najít vždy v komplexu dalších látek, které zlepšují jejich vstřebatelnost a následně jsou lépe naším organismem využity. Vitamín C se v přírodě vyskytuje vždy s flavonoidy, které podporují a zvyšují jeho účinek.

Pro dostatečné množství vitamínu C nám stačí jedna čajová lžička aceroly denně. Stačí ji rozmíchat ve vodě, nebo ji můžete přidat do svých oblíbených smoothie, celozrnných kaší nebo jogurtu. Využití najde opravdu v mnoha pokrmech. Výborná je např. při výrobě zmrzliny či sorbetů, kterým dodá nejen krásnou barvu, ale především zajímavou chuť[1].

Nedostatek vitaminu C

To, že je suplementace tohoto vitamínu nezbytná jsme si již vysvětlili. Co může našemu organismu způsobit jeho nedostatek? Vitamin C je pro naše tělo důležitý zejména pro správnou tvorbu pojivové tkáně, která zaručuje např. pevnost kůže, kostí a zubů. Mimo to se vitamín C vypořádává s volnými radikály, což jsou škodlivé sloučeniny, které v našem těle vznikají např. nesprávnou stravou či nezdravým životním stylem.

Mezi hlavní příčiny jeho nedostatku patří zejména nízký příjem ve stravě, alkohol, špatná strava atd. Nedostatek vitamínu C se může projevovat různě. Mezi nejrozšířenější příznaky patří lámavé vlasy a nehty, krvácení z dásní, častá tvorba modřin, suchá kůže atd. Mnoho lidí může v souvislosti s jeho nedostatkem trpět také deficitem železa a začít mít problémy s chudokrevností.

Abyste se těmto nepříjemným zdravotním problémům vyhnuli, zařazujte preventivně výše uvedené potraviny do svého jídelníčku. Ve spojení s acerolou si můžete být jisti, že Váš denní příjem bude zajištěn a nebudete se muset těchto nepříjemností obávat.

Zdroje:
  • [1] www.madaboutberries.com/health-benefits/health-benefits-of-acerola-acerola-cherries.html

Máte něco na srdci? Přidejte komentář.

Líbilo se Vám počteníčko? Inspirujte i své přátele.