Superpotraviny a zácpa

Cenné látky: chlorofylomega 3omega 6vláknina
Vliv na orgán: srdcestřeva
Zácpa je nepříjemá věc. Každý ji někdy měl a každý ji někdy mít bude. Většina lidí ji řeší chemickými léky, projímadly či podobnými preparáty. Mnohdy, ale mají opačný účinek. Zažeňte zácpu přírodní cestou!
Superpotraviny a zácpa

Jak na zácpu? Chceme-li přispět dobrému zdraví, zajímáme se o to, co jíme. Správné vylučování je však neméně důležité. Nepravidelná stolice může dříve či později vyústit ve vážné zdravotní potíže. Pokud  toxiny spolu se stolicí z těla neodcházejí včas, dochází k jejich vstřebávání zpět do krevního oběhu. To nezní vůbec pěkně, že? Čím déle pak nestrávené zbytky potravy ve střevě zůstávají, tím spíše mohou být příčinou vzniku rakoviny tlustého střeva. Nabízí se jednoduché řešení – projímadlo. Má to však veliký háček. Stolice z těla sice odejde, ale realita není až tak růžová, jak slibují reklamy. Projímadlo dočasně uleví, ale dlouhodobě problém neodstraní, spíše naopak. Navíc hrozí vznik závislosti. Časté užívání projímadel tedy v žádném případě není moudrým řešením.

Co zácpu způsobuje? Zácpa je v mnoha případech důsledkem nedostatku vlákniny ve stravě. Statistiky hovoří jasně. V České republice průměrně zkonzumujeme pouhou polovinu doporučované denní dávky vlákniny. Důvodem je jídelníček chudý na ovoce, zeleninu, celozrnné obiloviny, semínka a luštěniny.

Jak nad zácpou trvale vyzrát? Vláknina obsažená v chia semínkách usnadňuje průchod tráveniny. Změkčuje stolici a zajišťuje pohodlné vyprazdňování. Chia semínka jsou charakteristická pro svoji schopnost vytvářet gel. Rozpustná vláknina při kontaktu s tekutinou  nabobtná. Ve střevě pak zamezí vstřebání části tuků, sacharidů a cholesterolu, což má za následek stabilnější hladinu krevního cukru, nižší hladinu krevních tuků a cholesterolu. Konzumace vlákniny v nás vyvolá příjemný pocit zasycení. V neposlední řadě má vliv na naši imunitu. Rozpustná vláknina je potravou pro přátelské střevní bakterie.  Tyto drobné organismy jsou pro naše zdraví důležitější, než se může na první pohled zdát. Dlouhodobé oslabení střevní mikroflóry není radno podceňovat.  Hrozí zvýšená náchylnost k infekcím, kožní  i jiné problémy.

Dalším osvědčeným pomocníkem při problémech se zácpou je Mladý / Zelený ječmen. Nejen vláknina, ale také chlorofyl i další látky v ječmeni obsažené podporují peristaltiku střev. Zároveň pomáhají neutralizovat toxiny. Tento nejznámější zástupce zelených potravin zlepšuje zažívání osob trpících zácpou, stejně jako těch, kteří se potýkají s průjmy.

! Příjem vlákniny je vhodné navyšovat postupně. Důležitý je také dostatečný pitný režim.

Další zajímavé články