Tipy na zdravé snídaně bez cukru

Suroviny:
Cenné látky:
Vliv na orgán:
Zdravá a vyvážená snídaně pozitivně ovlivní celý náš následující den. Podívejte se společně s námi na osvědčené tipy, které jsou chutné, zdravé a velmi rychlé na přípravu. Navíc jsou zcela bez přidaného cukru!

Už naše babičky říkávaly, že snídaně je nejdůležitější jídlo dne a neměli bychom na ni zapomínat. Víte skutečně, proč je první jídlo dne tak důležité? Důvodů je hned několik. Skvěle nám nastartuje metabolismus a dodá energii na nový den. Samozřejmě pouze v případě, pokud je nastavena správně a má všechny makroživiny, které by měla mít. Jde především o správný poměr bílkovin, tuků a sacharidů. Nastartovat potřebuje nejen naše tělo, ale také mozek. Pokud nebude mít Váš mozek dostatek energie, jak se pak chcete plně soustředit na každodenní povinnosti a maximální efektivitu práce či jakékoliv jiné činnosti?

Pozor na nadbytek cukru

Složení snídaně velmi ovlivní naše další chutě během celého dne. Pokud si dáme k snídani koblihy, koláče nebo jinak vysoce sacharidové jídlo, zvedne se nám velmi rychle hladina krevního cukru. To způsobí rychlý vzestup, ovšem následně ještě rychlejší pokles energie. Budeme se cítit unaveni a nedokážeme se plně soustředit na práci. Kromě toho dostaneme velmi rychle opět hlad a budou nás honit chutě na sladké celý den. Z tohoto důvodu je velmi důležité se zamyslet nad tím, jakou snídani si ráno připravíme.

Když se naučíme pravidelně snídat, nepotřebujeme do sebe večer před usnutím dostat tak velkou večeři a ani nemáme pomyšlení na večerní vyjídání ledničky. Tím pádem si nepůjdeme lehnout s plným břichem, což pozitivně ovlivní kvalitu našeho spánku. Trávení má tak dostatek času, aby poslední jídlo dobře zpracovalo a nám se dobře a snadno usínalo. Když do sebe totiž dostaneme těsně před spaním velké jídlo a ještě kaloricky velmi vydatné, tělo si s ním musí nějak poradit i přes noc a místo toho, aby odpočívalo, musí vydat hodně energie na trávení večeře. Snídejte a Váš spánek bude o mnoho lepší a kvalitnější.

Dejte své snídani rutinu

Stejně jako si každé ráno čistíme zuby, i naše snídaně by měla mít určitou rutinu a svá pravidla. Mezi ty nejdůležitější patří především snídat v klidu. To znamená se opravdu plně soustředit pouze na jídlo. Nekoukat u snídaně na televizi, do počítače nebo řešit pracovní záležitosti. U snídaně jezte a zbytečně se nerozptylujte. Jezte pomalu a jídlo si vychutnávejte. Jezte u stolu, nikoliv za pochodu při cestě do práce.

Banánové lívanečky

Banánové lívance bez cukru a mouky patří mezi naše nejoblíbenější snídaně. Jejich výhoda je zejména ta, že jsou pouze z pár ingrediencí a příprava těchto lívanců trvá doslova jen pár minut. Jsou přirozeně bez lepku, neobsahují laktózu a také žádný cukr, pouze ten přirozený z ovoce. Jsou tedy vhodné pro celiaky, osoby trpící intolerancí na laktózu atd. Zamilují si je také děti, protože jsou přirozeně sladké a zkrátka výborné. Na lívanečky budete potřebovat pouze 1 ks banánu, 2 vejce a lžičku skořice. Všechny ingredience stačí rozmixovat do těsta a osmažit na pánvi. Podávat můžeme např. s jogurtem, ovocem nebo ořechy.

Granola s jogurtem

Granola stejně jako müsli je směs vloček, ořechů, semínek a sušeného ovoce. Zásadní rozdíl spočívá v tom, že granola je zapečená. Je také skvělou náhradou za nejrůznější "hříšné" pochutiny, po kterých naše tělo jen ukládá zásoby do tuků. Fantazii se meze nekladou a do granoly je možné přidat opravdu nespočet druhů ovoce, ořechů nebo semínek. Granolu si tak můžeme sestavit přesně na míru svých chutí. Příprava domácí granoly je velmi jednoduchá. Stačí smíchat všechny sypké ingredience, přidat olej, med (nebo jiné sladidlo) a důkladně promíchat. Směs přendáme na pekáč a pečeme jednu a půl až dvě hodiny při 100–150 ˚C. Granolu lze také zakoupit již hotovou. Tím se nám příprava snídaně zkrátí na úplné minimum a my ji pouze smícháme s jogurtem nebo mlékem.

Jáhlová kaše s ovocem

Obilná kaše je skvělým zdrojem sacharidů a vlákniny. Navíc obsahuje mnoho bílkovin a tuků a je nabitá důležitými vitamíny, minerály a antioxidačními rostlinnými sloučeninami. Jáhlové vločky mají stejné benefity jako ty ovesné, jsou navíc přirozeně bez lepku, tedy vhodné i pro celiaky a osoby trpící alergií na lepek. Vyrábí se lisováním oloupaných zrn prosa. Jáhly obsahují cenné vitamíny především skupiny B a E a minerální látky jako je hořčík, draslík, železo a fosfor. Pokud si budete dělat kaši doma, stačí pouze uvařit jáhlové vločky ve vodě nebo mléce do zhoustnutí. Můžete si také ušetřit svůj čas a koupit si čistou jáhlovou kaši, kterou opět pouze zalijete vodou či mlékem a důkladně promícháte, dokud nebude hustá. Kaši pak následně ozdobíme čerstvým ovocem, ořechy, kakaovými boby atd.

Máte něco na srdci? Přidejte komentář.
Líbilo se Vám počteníčko? Inspirujte i své přátele.
Kategorie