Zbavte se únavy s Rhodiolou

Venku už vládne brzká tma, mlha a chladné počasí. V těchto dnech bývá velké množství lidí unavených, bez energie a jakékoliv koncentrace. Od toho je tu Rhodiola, která Vám s tímto problémem velmi rychle pomůže. Už jste ji vyzkoušeli? K čemu se užívá a jaké jsou její benefity? To se dozvíte v dnešním článku.
Kategorie: Články - Sport

Účinky rhodioly

Už od pradávna se rhodiola (českým názvem Rozchodnice růžová) využívá zejména v boji proti únavě a pro zvýšení nejen fyzické, ale také psychické síly. Výzkumy dokazují, že Rhodiola má schopnost stimulovat organismus k výkonu až o 60 % vyšším, než přípravky, které fungují na bázi kofeinu. A to i přesto, že rhodiola žádný kofein neobsahuje.

Mezi hlavní účinky této rostlinky patří normalizace hladiny krevního cukru v krvi, zlepšení koncentrace, podpora zažívání a mnoho dalšího. Svým působením rhodiola významně konkuruje i bylinným adaptogenům, jako je například ženšen.

Objevení rhodioly

Prvním zmínka o této blahodárné rostlině se objevila ve střední Asii, Rusku a v Číně. V Mongolsku se rhodiola předepisovala na léčbu tuberkulózu, v Rusku se využívala zejména na podporu energie, koncentrace a mysli[1].

Rhodiola se vzhledem ke svému zabarvení přezdívá zlatý kořen. Díky své specifické vůni, která velmi připomíná růži, dostala přívlastek růžová. Rhodiola je vytrvalá bylina, která se řadí do čeledi tlusticovitých. Má podlouhlé listy, které mají vejčitý tvar. Květy této rostlinky mají žlutou či zelenou barvu a svým vzhledem připomínají růže. V současné době je její největší koncentrace v Rusku, Mongolsku a v menší míře také v Číně.

Vhodná volba pro sportovce

Rhodiola je také vhodná zejména pro sportovce, kteří se věnují velmi náročnému sportu a absolvují zátěžové tréninky, kde je zapotřebí velké množství energie. V současné době se rhodiola využívá i u tzv. vytrvalostních sportů, jako je např. běh nebo cyklistika[2].

Konzumace rhodioly

Doporučená konzumace rhodioly je cca 0,1 g (což odpovídá špičce čajové lžičky) jedenkrát denně. Přidat ji můžeme například do jogurtu, kaše nebo ovocných nápojů. Rozhodně nepřekračujte doporučenou denní dávku.

Zdroje:
  • [1] www.mindbodygreen.com/articles/rhodiola-rosea-benefits-side-effects-of-this-adaptogen
  • [2] https://adaptogeny.cz/c-1526.aspx

Máte něco na srdci? Přidejte komentář.

Líbilo se Vám počteníčko? Inspirujte i své přátele.
Navigace