Zdravé vánoční cukroví ze superpotravin

Suroviny:
Vánoce by bez cukroví snad ani nebyly Vánocemi. Jenže jak si s tím poradit? Celý rok se snažíte žít tak nějak zdravě. Počínaje novoročním předsevzetím jste zhubla několik přebytečných kilogramů, cítíte se celkově lépe a rozhodně si to teď nechcete pokazit. No jo, ale co děti a manžel, přeci je nepřipravím o oblíbené vánoční sladkosti. A pak tradice se mají dodržovat …

Bílá k Vánocům patří. O tom se přít nebudeme. Nejen Karel Gott a píseň Já sním o Vánocích bílých jsou toho důkazem. Nenechme se ale mást. Zatímco čerstvě napadaný sníh udělá spoustu radosti a venkovní hrátky dětem prospějí, s cukrem už to tak jednoduché není. Radost na první pohled sice taky udělá, ale zdravotní důsledky související s jeho nadměrnou konzumací příliš veselí nepřinesou. S bílou moukou je to více než podobné. Pro blížící se období vánočních svátků je charakteristické, že spotřeba obojího výrazně stoupá…

Vánoce a superpotraviny

Co na to jít letos trochu jinak? Slavnostní kabát superpotravinám sluší, tak proč toho nevyužít. Postup přípravy je více než snadný. Základem jsou samé dobré a zdraví prospěšné věci – ořechy, semínka (chia semínka …), sušené ovoce, superpotraviny (goji berries, golden berries, maca, yacon, maqui berry …) a kakao. Při přípravě vánočního cukroví je med ideální alternativou cukru. Také lucuma je pro svou přirozenou sladivost a nízký glykemický index skvělou ingrediencí pro přípravu zdravého vánočního cukroví. Pak už stačí jen mixér a šikovné ruce. Malí pomocníci rádi přispěchají, aby se zapojili do předvánočních příprav. O to více jim bude hotové cukroví chutnat[1].

5 důvodů, proč vsadit na vánoční cukroví ze superpotravin

  • vysoký obsah kvalitních nenasycených mastných kyselin zejm. omega 3
  • med (zdroj vitaminů skupiny B, minerálních látek a enzymů, má antibakteriální účinky)
  • žádný nebo nízký obsah lepku
  • veliké množství vitaminů, minerálních látek, stopových prvků
  • 5) vysoký podíl vlákniny

5 důvodů, proč se vyhnout běžnému vánočnímu cukroví

  • vysoký obsah transnenasycených mastných kyselin, kterým je lépe se vyhnout
  • vysoký obsah rafinovaného cukru (je spojován s řadou civilizačních onemocnění)
  • vysoký obsah lepku
  • malé množství vitaminů, minerálních látek, stopových prvků
  • nízký podíl vlákniny

Inspirujte se našimi recepty na zdravé a chutné vánoční cukroví. Najdete je tady na blogu v sekci recepty!

Zdroje:
  • [1] naturya.com/things-we-love/5-ways-to-a-superfood-christmas

Máte něco na srdci? Přidejte komentář.

Líbilo se Vám počteníčko? Inspirujte i své přátele.
Navigace