Jak se vypořádat s podzimní únavou?

S podzimem přichází také podzimní únava. Venku začíná být večer brzy tma, do tmy také vstáváme a během dne je venku šero. I s podzimní únavou se můžeme vypořádat přírodní cestou. Jak na to? To se dozvíte v dnešním článku, kde se s Vámi podělíme o naše tipy.

Sychravé podzimní počasí, brzké večery a chladná rána se bezpochyby podepíší na naší náladě a samozřejmě s tím spojené energii. Také se cítíte na podzim více unavení a nejraději byste strávili celý den zachumlaní v peřinách s hrnkem teplého čaje? Podzimní únava se zkrátka dotýká každého z nás a je to potřeba ji brát jako normální projev přechodu z teplého léta. Nicméně i s únavou se dá bojovat a užít si podzim se vším všudy.

Naše tělo bývá po létě mnohdy vyčerpané. Jsme po náročné dovolené, která s sebou přináší mnoho stresu, ostatně v dnešní době jsme se pod tlakem téměř stále. V zaměstnání zastupujeme kolegy, práce se nabaluje a děti nemá o prázdninách kdo hlídat. Především na podzim bychom se měli o naše tělo starat nejen zvenku, ale především zevnitř. Jak? No přeci zdravým životním stylem a správnou životosprávou. Máme pro Vás pár tipů jak na to.

Zaměřte se na stravu

Jídlo a především skladba našeho jídelníčku velmi ovlivňuje i naše psychické zdraví. Věřte, že pokud se budeme stravovat zdravě, budeme mít v jídelníčku dostatek bílkovin, ovoce a zeleniny, budeme se cítit psychicky i fyzicky lépe, než když budou v našem jídelníčku převažovat sladkosti a tučná, nezdravá jídla. V boji s podzimní únavou bychom neměli zapomínat zařazovat především celozrnné obiloviny, ryby, ořechy a semínka. Skvělé jsou především husté zeleninové polévky, které nás nejen zasytí, ale skvěle prohřejí. Nezapomínejte ani na koření jako je skořice nebo kurkuma.

Vyhnout bychom se měli naopak vysoce průmyslově zpracovaným potravinám, po kterých budeme ještě více unavení, a žádnou energii nám opravdu nedají. Takové potraviny jsou plné nezdravých tuků, cukrů a soli. Naopak zcela postrádají bílkoviny, vitamíny a minerální látky, které jsou naše tělo a jeho správné fungování naprosto nezbytné.

Mějte dostatek pohybu

Pohyb neznamená to, že musíme denně strávit 2 hodiny v posilovně. Pohybem myslíme pobyt na čerstvém vzduchu, dlouhé a svižné procházky atd. Pobyt venku nám zlepší spánek, dodá dostatek energie, zvedne náladu a zvýší naši soustředěnost. Během fyzické aktivity a sportu si neuvěřitelně pročistíme svou mysl, uvolníme endorfiny a doplníme energii. Pravidelná aktivita je zkrátka nezbytná pro naše fyzické a duševní zdraví. Podporuje imunitu, kardiovaskulární systém a snižuje krevní tlak.

Dodržujte pitný režim

Nejen v létě je potřeba dodržovat pitný režim. Nezapomínejte na něj a především na jeho zdroje. Není vhodné pít příliš ledové nápoje. Místo ledové vody se zaměřte především na bylinné čaje, ovocné čaje nebo nápoj z guarany. Guarana dodává tělu energii, jelikož obsahuje ještě více kofeinu, než klasická káva. Je vhodné ji pít spíše v ranních nebo dopoledních hodinách, později by mohla způsobit problémy s usínáním. Guaranin je látka, která se velmi podobá kofeinu, na rozdíl od něj se ale déle rozkládá, proto také v těle déle účinkuje[1].

Nezapomínejte odpočívat

Pokud se cítíte permanentně unavení, je potřeba dovolit si odpočívat a nabrat energii. Žijeme v době, kde jsme neustále ve stresu, v hlavě nám přes den proletí tisíce myšlenek a my nemáme kdy „vypnout“. Odpočinek nemusí znamenat být celý den v posteli u seriálu. Odpočinkem myslíme kvalitně strávený čas především před spaním. Díky spánkové hygieně budete mít kvalitnější spánek a ráno se budete cítit odpočatě.

Co patří do spánkové hygieny? V první řadě bychom měli omezit tzv. modré světlo, které může náš spánek velmi narušit. Alespoň 30 minut před spaním odložte svůj mobilní telefon, vypněte televizi a začtěte se například do oblíbené knihy. Nejezte těsně před spaním, nepijte alkohol nebo energetické nápoje s kofeinem. Před spaním si vyvětrejte místnost, kterou zbytečně nevytápějte. I takové drobnosti mohou velmi ovlivnit kvalitu spánku během noci.

Zdroje:
  • [1] www.medindia.net/patients/lifestyleandwellness/top-5-health-benefits-of-guarana.htm
Máte něco na srdci? Přidejte komentář.
Líbilo se Vám počteníčko? Inspirujte i své přátele.