Knižní seriál zdarma
Stačí 5 vteřin a získáte spoustu výhod. Objednejte si náš knižní seriál a dozvíte se:

Přírodou proti podzimní únavě

Účinek:
Je tu podzim! A vy se cítíte více unavení než jindy? Zde vám pomocí 5 jednoduchých tipů poradíme jak se s podzimní únavou vypořádat pomocí přírody.
Kategorie: Články

Podzim je roční období, které sebou nese velké množství změn. Počínaje častějšími dešti, ochlazením, ale hlavně změnou z letního času na zimní. Tato změna má za následek pomyslné zkracování dnů, tedy ráno je déle tma a večer se brzo stmívá. Je logické, že člověk špatně snáší dny, kdy odchází ráno do práce za tmy, a z práce se již vrací opět za tmy a hlavně s vidinou, že to tak bude následujících několik měsíců. V tomto článku naleznete několik tipů, jak na podzimní únavu!

1) Běžte do přírody

Jednou z hlavních krás podzimu jsou listy stromů zbarvující se do nejrůznějších barev. Jistě máte nedaleko svého bydliště nějaký park, lesík, nebo jakékoliv oblíbené místo v přírodě, kam je teď rozhodně ten správný moment vyrazit. Nechte na sebe během procházky působit všechny krásy podzimu, které Vám příroda nabízí. Nechcete se ale procházet samotní? To ani nemusíte, věříme, že ať už Vaše děti, kamarádi či rodina, by takovouto procházku podzimní přírodou, nejlépe v doprovodu podzimního slunka, také vřele uvítali.

2) Zvolněte a odbourejte stres

Je dokázáno, že během podzimu se zvyšuje míra stresu, kterému jsme vystaveni stresu, který našemu tělu rozhodně neprospívá, jako je pracovní stres, tak stres za který mohou nepříznivé rozptylové podmínky v ovzduší a zkracování denního světla. A co ještě k podzimu neodmyslitelně patří? Pociťujete nejenom únavu, ale také lenost, či se cítíte mnohem častěji ospalí? To všechno k pozdimu neodmyslitelně patří a proto se nebojte jít si bez výčitek po práci lehnout, nebo si udělejte hrnek vašeho oblíbeného čaje a vezměte knížku, kterou máte už dlouho rozečtenou, a na chvíli se prostě úplně zastavte a relaxujte [1].

Přirodou proti podzimní únavě

3) Imunita z přírody

Svou imunitu můžete podpořit nejenom odpočinkem, ale rozhodně jsou vhodné i přírodní umunologické zázraky, jakou je například Goji, Acai či, nebo třeba kakaové boby. Tyto plody jsou nejenom tělu blahodárné, ale také výborně chutnají, například zamíchané v jogurtu. Tato každodenní zdravá svačinka vám dodá hořčík, antioxidanty a další cenné látky, navíc kakaové boby ve směsi, vám rozhodně svou výraznou čokoládovou chutí, zvednou náladu. Pokud však nejste příznivcem snídaní, nebo svačin a potřebujete imunitu posílit rychlejší formou, zde můžete zvolit například Acerolu, Baobab, nebo třeba Camu Camu. Všechny tyto přírodní výtažky jsou velmi bohatým zdrojem přírodního vitaminu C, který je pro tělo velmi důležitým vitaminem.

4) Potraviny, které rozhodně nevynechejte ve svém jídelníčku

Při doplňování vitaminů by jste rozhodně neměli zapomínat na vyváženou stravu a přísun kvalitních živin. Ve vašem jídelníčku by tedy, a to nejenom na podzim, neměl chybět například zázvor. Jedná se o kořen, který se dá využít jak v kuchyni tak jako přírodní lék, je bohatý na vitaminy A, B, C i E a obsahuje značnou dávku minerálních látek jako je sodík, hořčík, fosfor, vápník a železo. Jedná se tedy přímo o tělu prospěšnou bombu. Další co nesmí ve vašem jídelníčku na pozdim chybět je řepa a dýně. Řepa je bohatá na antioxidanty, vitaminy i minerály, společně s dýní, která je velmi bohatá na vitaminy skupiny B, vápník a železo, tvoří výbornou dvojku na cestě za imunitou a energií. Neméně důležitou součástí jídelníčku, a nejenom na podzim, by měla být jablka. Ačkoli to tak na první pohled nemusí vypadat, obyčejné jablko je naprostou vitaminouvou a minerální bombou. Posiluje nejenom imunitní systém, ale i krevní oběh, srdce, cévy a stabilizuje hladinu cukru v krvi. Slupka jablka obsahuje železo, fosfor, draslík, hořčík, vápník, vitamin C, karoten, nenasycené mastné kyseliny a vlákninu. Proto v žádném případě jablko neloupejte, ochudíte se tak o mnoho prospěšných látek.

5) Pořádně se oblečte

Mnoho lidí v podzimním počasí podcení přicházející ochlazení a nedostatečně se obleknou. To vede k nastydnutí, které má za následek ještě k větší únavu, mnohdy až vyčerpaní organizmu. Přecházení podzimních rýmiček může vést až k chronickému onemocnění, které bude váš organizmus oslabovat dlouhodobě. Je tedy dobré, pokud i vy podceníte podzimní větřík a mrazíky, pořádně onu pozdimní rýmu vyležet, vaše tělo a imunita vám budou rozhodně vděční pokud strávite tři dny v posteli, než když se s rýmou budete trápit až do jara.

Zdroje:
  • [1] https://medlineplus.gov/ency/article/003211.htm

Máte něco na srdci? Přidejte komentář.

Líbilo se Vám počteníčko? Inspirujte i své přátele.