Zdravé zažívání díky superpotravinám

Trápí Vás nadýmání., zácpa či plynatost? S těmito problémy se ve svém životě alespoň jednou setkal zcela jistě každý z nás. Jaké produkty do své stravy zařadit, abychom se těchto problémů zbavili? To se dozvíte v dnešním článku.

Jak se špatné trávení projevuje?

Nesprávná činnost našeho trávicího traktu a špatné zažívání může velmi znepříjemnit náš každodenní život. Možná znáte ten pocit, kdy je Vám po každém jídle těžko, pálí Vás žáha, máte nafouklé břicho a nevíte proč.

Špatné zažívání může mít mnoho podob, nicméně vždy je potřeba tento problém vyřešit a začít pátrat po příčině. Příčin může být opravdu velké množství. Zažívací potíže může vyvolat např. velké množství stresu, špatná životospráva, alergie či intolerance na nějakou potravinu, nevhodná skladba potravin atd.

Každý problém má své řešení

Naštěstí pro Vás máme dobrou zprávu. Každý problém má své řešení, to samé platí i u zlepšení Vašeho zažívání. Není potřeba začít brát okamžitě léky, zkuste si pomoci nejprve přírodní cestou. Pokud jíte zdravě, máte pestrý a vyvážený jídelníček, zkuste zařadit přírodní produkty, které Vám od problému mohou pomoci.

Zázračná semínka

První superpotravina, kterou zná v dnešní době už opravdu téměř každý, jsou chia semínka. Chia semínka obsahují velké množství vlákniny, která upravuje zažívání a zároveň podporuje činnost tlustého střeva. Chia semínka stačí přidat do jogurtu, smoothie, nebo ovocných kaší. Pokud je necháte delší dobu ve vodě či rostlinném mléce, vytvoří se gel, ze kterého si můžeme připravit např. chia pudink, nebo s nimi zahustit nějaký sladký pokrm[1].

Dalším pomocníkem, který nám pomůže upravit naše zažívání jsou konopná semínka. Konopná semínka jsou skvělým zdrojem bílkovin, omega 3 a omega 6 mastných kyselin. Významně posilují naši imunitu, což je velmi hodí nejen v období chřipek. Neloupaná konopná semínka zbaví střevo usazenin a zcela tak zefektivní činnost celého trávicího systému.

Už jste slyšeli o Rhodiole? Rhodiola, neboli Rozchodnice růžová prokazatelně zlepšuje naše zažívání. Mimo to působí výborně proti únavě a zlepšuje koncentraci. Využijí ji tedy zejména sportovci, pracovně vytížení lidé, či jedinci, kteří mají problémy se spánkem.

Zdroje:
  • [1] www.draxe.com/chia-seeds-benefits-side-effects/

Máte něco na srdci? Přidejte komentář.

Líbilo se Vám počteníčko? Inspirujte i své přátele.
Navigace