Zdravé vánoční cukroví ze superpotravin

Suroviny: chia semínkagolden berrieslucumamacamaqui berryyacon
Vánoce by bez cukroví snad ani nebyly Vánocemi. Jenže jak si s tím poradit? Celý rok se snažíte žít tak nějak zdravě. Počínaje novoročním předsevzetím jste zhubla několik přebytečných kilogramů, cítíte se celkově lépe a rozhodně si to teď nechcete pokazit. No jo, ale co děti a manžel, přeci je nepřipravím o oblíbené vánoční sladkosti. A pak tradice se mají dodržovat …
Zdravé vánoční cukroví ze superpotravin

Bílá k Vánocům patří. O tom se přít nebudeme. Nejen Karel Gott a píseň Já sním o Vánocích bílých jsou toho důkazem. Nenechme se ale mást. Zatímco čerstvě napadaný sníh udělá spoustu radosti a venkovní hrátky dětem prospějí, s cukrem už to tak jednoduché není. Radost na první pohled sice taky udělá, ale zdravotní důsledky související s jeho nadměrnou konzumací příliš veselí nepřinesou. S bílou moukou je to více než podobné. Pro blížící se období vánočních svátků je charakteristické, že spotřeba obojího výrazně stoupá…

Co na to jít letos trochu jinak? Slavnostní kabát superpotravinám sluší, tak proč toho nevyužít. Postup přípravy je více než snadný. Základem jsou samé dobré a zdraví prospěšné věci – ořechy, semínka (chia semínka …), sušené ovoce, superpotraviny (goji berries, golden berries, maca, yacon, maqui berry …) a kakao. Při přípravě vánočního cukroví je med ideální alternativou cukru. Také lucuma je pro svou přirozenou sladivost a nízký glykemický index skvělou ingrediencí pro přípravu zdravého vánočního cukroví. Pak už stačí jen mixér a šikovné ruce. Malí pomocníci rádi přispěchají, aby se zapojili do předvánočních příprav. O to více jim bude hotové cukroví chutnat.

5 důvodů, proč vsadit na vánoční cukroví ze superpotravin:

  • 1) vysoký obsah kvalitních nenasycených mastných kyselin, zejm. omega 3
  • 2) med (zdroj vitaminů skupiny B, minerálních látek a enzymů, má antibakteriální účinky)
  • 3) žádný nebo nízký obsah lepku
  • 4) veliké množství vitaminů, minerálních látek, stopových prvků
  • 5) vysoký podíl vlákniny

5 důvodů, proč se vyhnout běžnému vánočnímu cukroví

  • 1) vysoký obsah transnenasycených mastných kyselin, kterým je lépe se vyhnout
  • 2) vysoký obsah rafinovaného cukru (je spojován s řadou civilizačních onemocnění)
  • 3) vysoký obsah lepku
  • 4) malé množství vitaminů, minerálních látek, stopových prvků
  • 5) nízký podíl vlákniny

Inspirujte se našimi recepty na zdravé a chutné vánoční cukroví. Najdete je tady na blogu v sekci recepty!

Další zajímavé články