Chia semínka – použití (díl 1.)

Suroviny: chia semínka
Cenné látky: omega 3omega 6
Vliv na orgán: srdce
Chia semínkám se říká „poklad inků“. A né nadarmo. Věděli jste, že jdou např. použít jako náhrada škrobové moučky při zahušťování polévek či omáček? Zastoupí také strouhanku při přípravě pokrmů z mletého masa (masových kuliček, karbanátků apod.)
Chia semínka - použití

Česká kuchyně nepatří k nejzdravějším. Zahušťování polévek či omáček jíškou bylo dříve natolik samozřejmé, že hledáním zdravějších alternativ se zabýval málokdo. Doba díky Bohu pokročila a současný trend zaměřený na zdravý životní styl přináší množství variant, jak konzumovat oblíbené pokrmy bez nadbytečných kalorií a látek nebezpečně zatěžujících organismus. Chia semínka jsou v tomto ohledu nedocenitelným pomocníkem. Co se kuchyňského využití týká, jsou patrně tou nejvšestrannější superpotravinou. Prakticky neutrální chuť přispívá opravdu variabilnímu použití při přípravě pokrmů. Zařazení chia semínek do každodenní stravy může být prvním vstřícným krokem k zdravějším zítřkům.

1) Chia semínka lze užít jako náhradu škrobové moučky při zahušťování polévek či omáček. Zastoupí také strouhanku při přípravě pokrmů z mletého masa (masových kuliček, karbanátků apod.)

2) Motivací ke změně stravovacích návyků může být také stále častěji zmiňovaná potravinová intolerance nebo v horším případě dokonce alergie. Přední pozice na seznamu základních alergenů zaujímají spolu s lepkem či mlékem také vejce. Chia semínka poslouží při pečení jako jejich ideální náhrada.

Náhrada za vejce : 1 polévková lžíce chia semínek + 3 polévkové lžíce vody

Návod na přípravu: Rozmixujte chia semínka. Přidejte vodu a nechte pět minut odležet. Používejte stejným způsobem jako vejce.

3) Zatímco naše babičky a maminky své spíže plnily desítkami kusů doma připravených zavařenin, dnes je zvykem si marmelády a džemy z oblíbeného ovoce spíše zakoupit v supermarketu. Motivuje nás k tomu hlavně úspora času a vynaložené energie.  Příprava marmelády z chia semínek zabere sotva pár minut a navíc máte jistotu, že neobsahuje žádné konzervační látky ani umělá barviva.

Marmeláda z chia semínek

  • 1 šálek jahod
  • 1 polévková lžíce chia semínek
  • 2 lžíce vody
  • 2 lžíce medu

Návod na přípravu: Chia semínka namočte do vody a ponechte po dobu 10 minut. Všechny přísady rozmixujte. Poté, co se všechny přísady spojí, je vložte do uzavíratelné skleněné nádoby a umístěte do chladničky.

Další zajímavé články