Náš příběh

Náš příběh

Jsme sourozenecká firma. Od toho se odvíjí celá její filosofie. Naturalis vnímáme jako mladšího sourozence, sestru, kterou jsme si vždycky přáli. Stáli jsme po jejím boku od prvních krůčků. Byli jsme tu, když se učila mluvit. Naplňuje nás štěstím, když roste a dobře prospívá. Naturalis dnes už není dítětem, vyspěla v mladou slečnu. Ráda se hezky obléká, vyjadřuje tím úctu k okolí a sobě samé. Laciné pozlátko u ní ale nehledejte. Její styl odráží lásku k přírodě a upřímnou duši. Co na ní nejvíce oceňujeme je směr, kterým se vydala, směr, který míří k budoucnosti, směr, který má smysl.

Jak to celé začalo

Jednoho krásného letního dne se s rodinou procházím po prosluněné louce. Široko daleko není nic jiného než tráva a klid. Prostě ráj na zemi. Všichni jsme si sedli pod nejvyšší strom, který nám dělal přesně takový stín, který jsme potřebovali. Sluneční paprsky přes rozkvetlé větve stromu dopadaly na náš piknikový košík, který jsme právě rozevřeli.

„Tak a mám pro vás menší překvapení“. Zvolala sestřička. Dnes, moji milí v piknikovým košíku nenajdete olivy, sýry, těstoviny, chléb, víno ani roštěnou. Ne ne. Dnes jsem si pro vás připravila něco jiného. Něco, zdravějšího. Tajemný piknikový košík obsahoval šťávu z mladého ječmene, RAW dorty, tyčinky z chia semínek, pokrm z Maqui Berry a kustovnici čínskou jako desert. První moment jsem do košíku koukal jako lemur na sníh, ale zanedlouho mi vše začalo dávat smysl. Ihned druhý den jsem šel do obchodu se zdravou výživou a nakoupil zelené potraviny a superpotraviny pro sebe i celou rodinu. V tu chvíli jsem trávil večery hledáním podrobnějších informací o různých odrůdách produktů, způsobu pěstování, sklízení a kvalitě. Nicméně po prvním nadšení přišlo obrovské zklamání. Kvalita zelených potravin a superpotravin na českém trhu je na úrovni batolete, v porovnání se západním světem. Když jsem po dlouhých týdnech strávených ve virtuálním světě našel na první pohled kvalitní produkt, brzy se ukázalo, že zase tak kvalitní není. A když náhodou kvalitní byl, nestačil by na něj, s nadsázkou, ani můj měsíční plat. V tu chvíli jsem propadl zoufalství. Přišel jsem na něco zdravého, chutného, skvělého, ale nemohl jsem to sehnat. Při dalším pikniku na toto téma samozřejmě přišla řeč. A má sestřička řekla na první pohled nevinnou, ale na druhý pohled geniální větu. „Tak si založ vlastní značku. Vlož do ní přesně to, co ti zde chybí a uber to, co ti zde překáží.“ Nebýt této věty, Naturalis by nikdy nespatřil světlo světa a tisíce současných konzumentů produktů Naturalis by dále hledalo něco „ideálního“ jako tehdy já. Tímto bych rád poděkoval mé sestřičce za její nevinnou větu, díky které si Vy můžete denně pochutnávat na Zelených potravinách a Superpotravinách Naturalis.

Proč zrovna Naturalis

Nápad vytvořit vlastní značku vysoce kvalitních a přitom cenově přijatelných produktů byl na světě. Nyní jsem měl možnost zužitkovat citát jednoho našeho profesora z vysoké školy. „Teorie je důležitá, ale praxe je důležitější“. Jak tedy pojmenovat produkt, aby bylo všem hned jasné, že jde o kvalitní a přírodní superpotraviny. Název, který je snadno zapamatovatelný, snadno se čte, snadno se píše a dokáže jej vyslovit Čech, Němec, Francouz i Američan. Vymýšlení trvalo celé týdny. Popsali jsme stohy papírů, vyloučili stovky různých slov i slovních spojení. A pořád nic.

V českém jazyce, v anglickém, ani v italském. Nic, nic a zase nic. Nápadů stovky, ale žádný TEN pravý. Co teď? Naše produkty snad nebudou mít jméno. Nebo že bychom je pojmenovali po mně – Superpotraviny Martin? „Tak na to zapomeň.“ Křikla na mě sestřička. „A víš, jaký slovník jsme ještě nezkoušeli? Latinský!“ Napadlo mě u šálku mladého ječmene. „No vidíš. Latinský. To je góóól. Latina je přeci matka všech jazyků a my trumberové na ni zapomněli. Jak se latinsky řekne kvalitní?“ „Qualitativus„ odvětila sestřička. „Tak to nic. A čistý?“ „Candis.“ „Tak to taky ne.“ „A co přírodní?“. „Naturalis“. „Jak? Zopakuj to, prosím? Vykřikl jsem.“ „Naturalis.“ „Heureká! Tak Barunko, rád bych ti jako první představil název našich zelených potravin a superpotravin. NATURALIS“

Logo aneb jak vznikalo a co znamená

Logo je jenom logo. Slýchával jsem. Jenže logo není jen logo. Logo má mít význam. Myšlenku. Logo má vyjadřovat identitu firmu. Logo má odrážet firemní kulturu. Logo je výstavní loď každé společnosti (nebo by alespoň být mělo) a proto jsme si na něm dali záležet.

Tvorba loga nebyla o nic méně složitá ani dlouhá, jako tvorba názvu! Logo, stejně jako název, by mělo odrážet produkty samotné. Mělo by evokovat něco přírodního, svěžího, čistého, neposkvrněného… Ale jak? Z čeho se má skládat? Jakou barvu má mít? Opět jsme potřebovali poradit. A opět jsme se nechali inspirovat přírodou. S grafikem jsem se tedy vydal do lesa, který máme od domu co by kamenem dohodil a začali jsem pozorovat. Trávu, stromy, houby, mechy, borůvkovníky… Prostě vše, co příroda přináší. Měli jsme stovky nápadů, jak by logo mohlo vypadat, udělali jsme neméně fotek a nakreslili desítky prvních nákresů loga. A to současné opravdu patřilo mezi ty, které jsme tam tenkrát načrtli. A co víc. Bylo úplně první. Nyní logo Naturalis, skládající se z řady jednotlivých malých lístečků, zdobí nejen naše produkty, ale i dresy sportovních týmů.

Martin