Na co jsou dobré moruše?

Superpotraviny, jak je (možná) neznáte

Na co jsou dobré právě moruše, se dozvíte v dnešním článku a možná budete mile překvapeni.

Moruše bílá je strom pocházející z Číny, ale již několik staletí se vyskytuje i v Evropě. Je původně známa jako potrava pro bource morušového. Moruše se suší na slunci, čímž se zvyšuje obsah cukru a její sladká chuť se tak prohlubuje. Moruše jsou bohatým zdrojem vitaminu C, vitaminu K a minerálů jako železo, vápník, fosfor, draslík nebo hořčík. Obsah železa je dokonce srovnatelný s hovězí svíčkovou. Na 100g moruše připadne 1.85 miligramu železa, což je téměř čtvrtina doporučení denní dávky. Obsahuje také velké množství bílkoviny a vlákniny.

V tradiční čínské medicíně se moruše bílá již po staletí používá v boji proti únavě a slabosti, ke zlepšení spánku a zklidnění mysli, prospívá ledvinám, pomáhá také při problémech s chudokrevností nebo při prevenci nádorových onemocnění. Dále jsou moruše využívány jako močopudný či mírně projímavý prostředek. Slouží také ke zmírnění horečky, uvolňování hlenů, snazšímu odkašlávání  a léčbě vysokého tlaku.

Moruše je také zdrojem resveratrolu, což je přírodní antioxidant s antibakteriálními účinky. Díky obsahu moranolinu se moruše využívají při léčbě cukrovky, jelikož moranolin zpomaluje vstřebávání sacharidů.

Dávkování

Ideální je konzumovat 1-2 (zhruba 30g) lžíce denně. Můžete je zobat buď samotné jako takovou malou svačinku nebo přidat do kaší, cereálií, jogurtů či smoothies. Využít se dá také k tvorbě sirupu.

Moruše jsou nejčastěji konzumována pro
  • obsah vitaminů a minerálů
  • antioxidační účinky
  • obsah resveratrol
  • obsah bílkovin a vlákniny

Dle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 1924/2006 o výživových a zdravotních tvrzeních nesmíme superpotravinám připisovat zdravotní tvrzení (jelikož nemá dle legislativy schválené lékařské účinky).  Informace o důvodu konzumace netvrdí, že nic o účincích. Jde pouze o výsledky dotazníku obyvatel ČR – konzumentů, který jsme provedli. Názory jsou pouze subjektivní a nemusí se ztotožňovat s názory ostatních lidí.

Zajímavý článek? Sdílejte :-)